Hoe heeft de opkomst van hybride werken de staat van commercieel kantoorvastgoed beïnvloed?
Ik geloof dat we aan het begin van deze reis staan. Vóór Covid waren er een aantal zeer grote internationale bedrijven zoals IBM en Yahoo Finance die grote thuiswerkprogramma’s hadden. Na verloop van tijd, toen de productiviteit begon af te nemen, brachten ze iedereen terug naar kantoor. Het is een probleem dat niet is opgelost, en zoals steeds meer bedrijven het hebben ervaren tijdens de pandemie, vinden er discussies plaats over productiviteit en cultuur. Daarom hebben we ons onderzoek uitgevoerd Het nieuwe tijdperk van hybride werken Omdat het invloed heeft op het kantoor en bepaalt hoe we zaken als productiviteit en bedrijfscultuur verbeteren.
Als beheerders van kantoorgebouwen is het onze rol om alle diensten te verlenen die nodig zijn om deze kantoren te onderhouden en te exploiteren en om te voldoen aan de behoeften van onze huurders en investeerders. Geconfronteerd met de opkomst van hybride werken, is het belangrijk voor ons om het gedrag van onze huurders te begrijpen om hen en onze investeerders beter van dienst te kunnen zijn. Op deze manier kunnen we er zeker van zijn dat we de juiste services bieden die samen een wenselijke en functionele werkplek vormen.
Ziet u een groeiende vraag naar flexibele kantoorruimte?
Die zijn er absoluut, en het was een belangrijk onderwerp in onze Nieuw tijdperk van hybride werken onderzoek. Interessant genoeg bedroeg het flexibele kantooraanbod van vóór de coronacrisis ongeveer 1% van de kantoren, terwijl de huidige vraag suggereert dat 8% van de kantoren op deze manier wordt gebruikt. Er is veel kapitaal nodig om deze ruimtes te creëren, dus we verwachten dat er de komende jaren nog veel meer opties op de markt zullen komen. Verhuurders en huurders zullen creatiever zijn in de manier waarop ze hun huurruimte behandelen om verschillende gebruiksmogelijkheden voor het kantoor te creëren.
Welke rol speelt commercieel vastgoed in het langetermijnsucces van bedrijven die hybride werken omarmen?
Kantoorruimte kan en moet voldoen aan de veranderende behoeften van huurders. We richten ons op het verminderen van de wrijving en obstakels die het soms moeilijk maken om terug naar kantoor te gaan. Parkeren, eten en kinderopvang zijn voorbeelden van kritieke factoren waarmee veel werknemers worden geconfronteerd wanneer ze terugkeren naar kantoor. Over het algemeen kan commercieel onroerend goed het succes van een bedrijf beter ondersteunen door vast te houden aan de verschillende soorten voorzieningen die bedrijven nodig hebben. Er zijn zelfs apps voor huurders die we zijn gaan gebruiken om updates rechtstreeks met onze huurders te communiceren over zaken als beveiliging, beveiligingsprotocollen, nieuwe voorzieningen en meer.
Het concept van welzijn op de werkplek heeft ook een vlucht genomen sinds de pandemie. Dit vereist een hogere mate van samenwerking tussen ons en huurders om hun interesses beter te begrijpen en een betere kantoorcultuur te ontwerpen. Op St. Clair West 95, geëxploiteerd door Colliers, hebben we het beton voor de kantoortoren vervangen door een stadsboerderij. De meeste geoogste groenten worden geleverd aan een daklozenopvang in de buurt, maar sommige zijn ook beschikbaar voor huurders. Het is een klein voorbeeld van hoe het vormen van een ruimte met betekenis en doel een gemeenschap creëert en een groter verlangen om in die ruimte te zijn.
Wat is de impact van hybride werken op kleine en middelgrote ondernemingen in vergelijking met grote?
In ons onderzoek hebben we gekeken naar kleine, middelgrote en grote bedrijven. Tot onze verbazing zijn kleine bedrijven meer dan enig ander terug in kantoren. De middelgrote bedrijven die we hebben gevonden, zijn iets minder verhuisd en het lijkt erop dat grotere bedrijven meer vanuit huis of in een permanent hybride model werken. Ik denk dat een van de grootste gevolgen van hybride werken voor kleine en grote bedrijven de mogelijkheid is om terug naar kantoor te gaan.
In kleine bedrijven dragen mensen vaak veel verschillende hoeden. Terwijl grotere bedrijven hele verdiepingen met personeel kunnen hebben dat zich toelegt op specifieke, individuele taken. Wanneer processen thuis minder productief blijken te zijn, kan een terugkeer naar kantoor voor sommige bedrijven gemakkelijker te vergemakkelijken zijn dan voor andere. Het hangt allemaal af van de structuur en hoe gemakkelijk het mogelijk is om uw personeelsbestand over te dragen, wie er door wordt getroffen en hoe de dagelijkse gang van zaken zal zijn.
Hoe kunnen bedrijfsleiders en hun investeerders op de hoogte blijven van Canadese vastgoedtrends?
Colliers maakt allerlei kwartaalrapportages. Deze rapporten behandelen zaken als leegstand, financiële trends, marktprognoses en meer. Leidinggevenden en investeerders kunnen dus profiteren van deze rapporten om hun investeringsplannen voor de toekomst te bepalen op basis van waar wij denken dat de markten naartoe gaan. Het gaat erom de beschikbare middelen te gebruiken.
Wat zijn enkele van de meest voorkomende bevindingen in Kettingen’ Het nieuwe tijdperk van hybride werken rapport?
Een andere belangrijke bevinding van dit rapport is de leegstand in commerciële kantoorgebouwen in Canada. We gaan zien dat het gemiddelde tarief het komende jaar van 13% naar ongeveer 15% gaat. Het is niet gelijk in alle markten en het is niet gelijk in alle activaklassen, maar we zien deze toename al plaatsvinden, hoewel geschat wordt dat het tegen 2025 zal beginnen af te nemen en door de markt zal worden geabsorbeerd.
Hoe kunnen bedrijven zich vandaag voorbereiden op de transitie naar hybride werken?
U moet zeker weten wat uw bedrijf moet doen om relevant en concurrerend te blijven. Als je eenmaal een lijst met determinanten hebt, en je ervoor kiest om contact op te nemen met je werknemers en een verschuiving naar hybride werken in gang zet, zou ik adviseren om dit met zoveel mogelijk intentie te doen. Geef aan waarom u de voorgestelde wijzigingen aanbrengt. Het is belangrijk om een doelgerichte cultuur te creëren in plaats van te wachten tot werknemers komen opdagen. Discussies met medewerkers over wat werkt en wat niet is ook erg belangrijk om flexibel te blijven.
FREE PSN CODE GENERATOR 2023 FREE 100 GIFT CARD CODES
FREE PSN CODES 2023 GENERATOR GIFT CARD CORNER
FREE PSN GIFT CARD CODE HERE FREE PSN GIFTCARD CODE INSTAGRAM
45 FREE PSN CODES PLAYSTATION STORE CODES FOLLOWCHAIN
UNUSED VERIFIED 12 DIGIT PSN CODE GENERATOR IJNH67
PLAYSTATION STORE GIFT CARD 10 GAMESTOP
FREE PSN CODES LIST JANUARY 2023 5 WAYS TO GET MORE
UNUSED VERIFIED 12 DIGIT PSN CODE GENERATOR IJNH67
50 PLAYSTATION STORE GIFT CARD DIGITAL CODE AMAZON COM
HOW TO GET FREE PSN CODES PSN GIFT CARD GENERATOR 2023 YOUTUBE
0 Comments